Θεσσαλονίκη. 18.05.2004

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Παρακολουθώντας το διαγωνισμό τραγουδιού της EUROVISION στην Κωνσταντινούπολη, είδαμε και είδαν όλοι οι Ευρωπαίοι να προβάλλονται εικόνες από τα μνημεία του ελληνικού πολιτισμού στον Πόντο, Ιωνία, Καππαδοκία, Πόλη, χωρίς καμία ιστορική αναφορά και με σαφή την πρόθεση οικειοποίησης και ένταξής τους στα πολιτιστικά αποθέματα της Τουρκίας.

Το ίδιο έγινε και με την παρουσίαση του πανάρχαιου ελληνικού πυρρίχιου χορού ή «χορόν Σέρρα», όπως λέγεται στην ποντιακή διάλεκτο.

Οι ποντιακής καταγωγής Έλληνες έφεραν στην Ελλάδα αυτόν τον πανάρχαιο χορό ως ζωντανό αναπόσπαστο κομμάτι της πολιτισμικής τους ταυτότητας. Δεν σταμάτησαν όμως να τον χορεύουν και οι εξισλαμισθέντες Πόντιοι του Ευξείνου Πόντου. Το γεγονός αυτό θέλησε να εκμεταλλευτεί η τουρκική διπλωματία προβάλλοντας τον χορό αυτό ως στοιχείο του τουρκικού πολιτισμού. Δεν απέφυγαν όμως το μοιραίο λάθος και τον ονομάζουν «ΧΟRON». Με την ίδια μάλιστα ονομασία «XORON», κυκλοφόρησαν στην Τουρκία και γραμματόσημα με παράσταση χορευτών του πυρρίχιου. Η προσπάθεια αυτή εξαπάτησης και ιδιοποίησης στοιχείων του πολιτισμού με σκόπιμη απόκρυψη της ιστορικής αλήθειας είναι απαράδεκτη στο σύγχρονο κόσμο και ειδικότερα στα πλαίσια μις δημοκρατικής ενωμένης Ευρώπης μέσα στην οποία διεκδικεί τη θέση της και η Τουρκία.

Αναγκαζόμαστε λοιπόν εμείς οι φυσικοί κληροδόχοι αυτού του πολιτισμού να απαντήσουμε στους αδίστακτους σφετεριστές του. Η Παμποντιακή Ομοσπονδία Ελλάδος για το λόγο αυτό προσπάθησε και έπεισε τους αρμόδιους φορείς του Υπουργείου Πολιτισμού και της Επιτροπής Ολυμπιακών Αγώνων να παρουσιαστεί υπό την αιγίδα μας στην τελετή λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων ο ελληνικότατος πυρρίχιος  από 70 χορευτές του ιδρυτικού μας μέλους σωματείου των Αθηνών «Αργοναύτες – Κομνηνοί». Έτσι τα δισεκατομμύρια των τηλεθεατών σε όλον τον κόσμο θα δουν τι είναι ο «ΧΟRON, ποιες είναι οι ρίζες και η προέλευσή του, ποιοι είναι οι νόμιμοι κληρονόμοι και ποιοι επιχειρούν να τον σφετεριστούν.